Use of Bio-Fuel Projects to Enhance the Image of the Trademark Petrobras

  • Morenise Puperi Universidade Federal do Mato Grosso do Sul – UFMS
  • Guilherme Rigon Pedrini PETROBRAS Distribuidora SA
Keywords: Agro-Energy, Environmental Marketing, Environmental Sustainability, Intangible Capital

Abstract

Current analysis verifies the manner bio-fuel projects may enhance the image of the trademark Petrobras. Documents and their analysis are provided, based on the premises of attachment to the trademark and worked out from national research publications. Results show that the strong link of bio-fuels with ecological and sustainability issues may be an enhancing factor for the logo.

Author Biographies

Morenise Puperi, Universidade Federal do Mato Grosso do Sul – UFMS
Especialista em Direito Privado com ênfase em Bioética. Mestranda em Administração com ênfase em Agronegócio pela Universidade Federal do Mato Grosso do Sul – UFMS
Guilherme Rigon Pedrini, PETROBRAS Distribuidora SA
Mestre em Administração com ênfase em Agronegócio pela Universidade Federal do Mato Grosso do Sul – UFMS; Administrador da Petrobras Distribuidora S/A
Published
2013-06-13
Section
Agrobusiness