Direct Sales: the Main Commercialization Channel in Beef And Pork of Rural Agro-Industries in Brazil

Authors

  • Matheus Dhein Dill Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS
  • Vitor Francisco Dalla Corte Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS
  • Carlos Alberto Oliveira de Oliveira Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS
  • Júlio Otávio Jardim Barcellos Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS
  • Maria Eugênia Andrighetto Canozzi Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS
  • Miguelangelo Gianezini Universidade do Extremo Sul Catarinense – UNESC

DOI:

https://doi.org/10.17765/2176-9168.2014v7n2p%25p

Keywords:

Local Food, Meat, Commercialization

Abstract

Rural agro-industries are experiencing great difficulties to commercialize their products on a retail basis due to low production scale and legal requirements. An alternative may be the direct commercialization to consumers. Current analysis studies the commercialization channels used by beef and pork Brazilian rural agroindustries and reports on the representation of direct sales of these establishments in Brazil and in each region. A review of the literature was undertaken coupled to a statistical investigation of the 2006 Cattle and Agriculture Census. Results show that direct sales are the main channel of commercialization used by rural meat agro-industries. On a lower scale there is the commercialization by middlemen, industries, integrated industries, cooperatives and the government. Direct sales are an opportunity to obtain aggregated value for agricultural products more in line with the northern and northeastern regions of Brazil

Author Biographies

Matheus Dhein Dill, Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS

Doutorando em Agronegócios Centro de Estudos e Pesquisas em Agronegócios - CEPAN, Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS

Vitor Francisco Dalla Corte, Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS

Doutorando em Agronegócios. Centro de Estudos e Pesquisas em Agronegócios - CEPAN, Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS

Carlos Alberto Oliveira de Oliveira, Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS

Engenheiro Agrônomo; Pesquisador da Fundação Estadual de Pesquisa Agropecuária - FEPAGRO

Júlio Otávio Jardim Barcellos, Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS

Doutor em Zootecnia; Docente Atualmente Associado III no Programa de Pós-Graduação em Zootecnia, Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS

Maria Eugênia Andrighetto Canozzi, Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS

Doutoranda em Zootecnia; Programa de Pós-Graduação em Zootecnia, Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS

Miguelangelo Gianezini, Universidade do Extremo Sul Catarinense – UNESC

Pós Doutorado em Gestão da Inovação em Cadeias Produtivas pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS; Docente e Pesquisador no Programa de Pós-Graduação em Desenvolvimento Socioeconômico da Universidade do Extremo Sul Catarinense – UNESC

Published

2013-12-13

How to Cite

Dill, M. D., Dalla Corte, V. F., Oliveira, C. A. O. de, Barcellos, J. O. J., Canozzi, M. E. A., & Gianezini, M. (2013). Direct Sales: the Main Commercialization Channel in Beef And Pork of Rural Agro-Industries in Brazil. Revista Em Agronegócio E Meio Ambiente, 7(2). https://doi.org/10.17765/2176-9168.2014v7n2p%p

Issue

Section

Agrobusiness

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