DIDACTICS FOR THE TEACHING OF RELIGION: FROM THE IMAGINARY TO THE PEDAGOGICAL
Keywords:
Teaching of Religion, Didactics, Imaginary, Teacher
Abstract
Most teachers of Religion in Brazilian schools have collaborated towards the permanent reproduction of theological methods and catechetical practices which are frequently of an alienating nature. Students are trained and conditioned to a given doctrine, generally the Christian one. Foregrounded on theories by Freire (1999; 2009) and Libâneo (1990), a pedagogical proposal for the teaching of Religion is discussed by which an epistemological and critical reflection is suggested on this type of teaching so that the technical/theological limits of students and especially teachers could be overcome. A generator theme based on a progressive liberating trend would be a methodological option adequate for the teaching of Religion.
Published
2013-04-11
Section
Artigos Originais
A Revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As opiniões emitidas pelos autores são de sua exclusiva responsabilidade.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution
Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. São permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remixar, transformar, e criar a partir do trabalho, mesmo para fins comerciais), desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution
![Licença Creative Commons](https://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)