APPROACH OF KNOWLEDGE MANAGEMENT WITH THE BALANCED SCORECARD: FOCUS ON THE LEARNING AND GROWTH PERSPECTIVE
Keywords:
Knowledge Management, Balanced Scorecard, Performance Measures.
Abstract
A theoretical approach on the approximation of knowledge management with balanced scorecard is undertaken with special focus on the financial perspective, clients, internal processes, learning and growth, discussed by Kaplan and Norton. Greater emphasis is given to the learning and growth perspective due to their foregrounding of the balances scorecard structure. The latter contributes towards the perusal of the aims of the other perspectives in a cause-effect chain, since it approaches most to knowledge management. A bibliographical research was undertaken to understand the theme to be analyzed and to describe the relationships among its components. Results showed that knowledge management should promote the undertaking of activities aligned to the organization’s strategic aims. As people undertake their activities, the spiral of knowledge completes itself within the inter-relationship between tacit and explicit knowledge.
Published
2012-09-18
Section
Artigos Originais
A Revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As opiniões emitidas pelos autores são de sua exclusiva responsabilidade.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. São permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remixar, transformar, e criar a partir do trabalho, mesmo para fins comerciais), desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. São permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remixar, transformar, e criar a partir do trabalho, mesmo para fins comerciais), desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.