MARKET AND POSITIONING CHALLENGES OF BRAZILIAN ORGANIC WINES

  • Paulo Hayashi Junior Faculdade de Ciências Aplicadas - FCA da Universidade Estadual de Campinas – UNICAMP
  • Gustavo Abib Doutor em Administração pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul - EA/UFRGS; Docente da Universidade Federal do Paraná – UFPR
  • Maria Marlene Bourscheid Facinter/Uninter
Keywords: Organic Wine, Conventional Wine, Strategic Positioning, Consumer ´s Behavior.

Abstract

The introduction of new products is a permanent concern for firms. Differentiated positioning in terms of product and market is conceived as a way for the organization´s survival and success. Current analysis investigates the strategic positioning of two Brazilian organic wines and the clients´ perception and consumption behavior. The qualitative method in the research deepens the analysis on the phenomenon. Although a novel item on the market, organic wine is still at a fledging stance. The education of clients and a greater conscience-raising and perception on its higher benefits when compared to those of conventional wine are really challenging.

Author Biographies

Paulo Hayashi Junior, Faculdade de Ciências Aplicadas - FCA da Universidade Estadual de Campinas – UNICAMP
Doutor em Administração pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul - EA/UFRGS; Docente da Faculdade de Ciências Aplicadas - FCA da Universidade Estadual de Campinas – UNICAMP; E-mail: paulo.hayashi@hotmail.com
Gustavo Abib, Doutor em Administração pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul - EA/UFRGS; Docente da Universidade Federal do Paraná – UFPR
Doutor em Administração pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul - EA/UFRGS; Docente da Doutor em Administração pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul - EA/UFRGS; Docente da Universidade Federal do Paraná – UFPR..
Maria Marlene Bourscheid, Facinter/Uninter
Especialista em Gestão Pública e Gerência de Cidades; Facinter/Uninter
Published
2013-05-06
Section
Artigos Originais