Nature, education and civilization: a historical perspective
Abstract
To establish a relationship between the conceptions of human nature, education and civilization is the mains purpose of the present article. For that, and considering the comprension of the subject, it was made the option of making some historical/thematic outlines, so as to resume a discussion which is always pertinent, especially in face of current educational proposals. To develop this subjecxt, the article was divided into three sections presenting the conceptions of the human nature and its relations with education and civilization in the Classic Antiquity, in the Christian thinking of the Middle Age and in the beginning of the Capitalism. For the Classic Antiquity, Plato and Aristotle were used; from the Christian thinking, Saint Augustine ans saint Thomas Aquinas were cited; and from the emerging nurgher, Hobbes and Rousseau were retrieved.
Published
2007-07-25
Section
Artigos Originais
A Revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As opiniões emitidas pelos autores são de sua exclusiva responsabilidade.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution
Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. São permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remixar, transformar, e criar a partir do trabalho, mesmo para fins comerciais), desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution
![Licença Creative Commons](https://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)