PROFESSIONAL EDUCATION IN BRAZIL VIS-À-VIS PUBLIC POLICIES
Keywords:
Guidelines, Professional Education, Inclusive Formation
Abstract
Professional education in Brazil vis-à-vis public policies is analyzed objectively through a clear and brief review of Marise Nogueira Ramos´s book on the same theme, featuring a deep coherence with the concepts of the author. Current essay reflects on the dynamics of the construction process of a public policy of national teaching within integral human formation. The bibliographical research method, enriched with personal arguments and links to other authors, has been employed. Current analysis is thus a discussion on public policies for integrated professional education within a new heading through which social inclusion may be observed. The excluding characteristics, found in a great percentage of society and promoted by public policies, are lacking. Results show that the effective performance of public policies on integrated professional teaching needs mobilization,
Published
2014-05-19
Section
Artigos Originais
A Revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As opiniões emitidas pelos autores são de sua exclusiva responsabilidade.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution
Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. São permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remixar, transformar, e criar a partir do trabalho, mesmo para fins comerciais), desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution
![Licença Creative Commons](https://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)