RESILIENCE AND MORAL HARASSMENT: SITUATION EXPERIENCED BY A TEACHER IN A PUBLIC INSTITUTION
Keywords:
Moral Harassment, Labor Relationships, Resilience
Abstract
Positive psychology comprises analysis of resilience. It is the result of a process during a certain time period in which people´s body and mainly the mind face and go beyond an adverse situation. Current paper deals with moral harassment and it aims at demonstrating the resilience process in the behavior of a teacher that experienced the issue for more than eleven years in a government institution in which she worked. The descriptive, qualitative and quantitative research contains a temporal section with a longitudinal perspective. Results show that factors that triggered the resilience process in the behavior of the teacher were faith in God, competence, self-esteem, self-determination, help of friends and relatives.
Published
2013-11-25
Section
Artigos Originais
A Revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As opiniões emitidas pelos autores são de sua exclusiva responsabilidade.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution
Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. São permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remixar, transformar, e criar a partir do trabalho, mesmo para fins comerciais), desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution
![Licença Creative Commons](https://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)