A project of university education directed toward the objective knowledge of the reality: the periodical as way
Abstract
University education, in its conception, objective to promote the cognitivo and professional development of the individuals and also a democratic society. However, the practical pertaining to school in the third degree favor an education predominantly disentailed theoretical and of the social context. In the search of ways to suspass this impasse, the present work makes an analysis of the paper of the notice propagated for the periodical as instrument of contextualização to know theoreticians and development of the social commitment of the student, detaching the importance of the knowledge of the processes and determination that condition the ways of the press and analysing the form as the leitor/estudante must be assumen of the notice with the intention of ideological desvelamento of the world that circa. The work also tells an experience of use of the periodical as instrument of pedagogical action in superior education, evaluating its possibilities and limits.
Published
2007-07-27
Section
Artigos Originais
A Revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As opiniões emitidas pelos autores são de sua exclusiva responsabilidade.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. São permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remixar, transformar, e criar a partir do trabalho, mesmo para fins comerciais), desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. São permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remixar, transformar, e criar a partir do trabalho, mesmo para fins comerciais), desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.