BRAZILIAN EDUCATION PLAN 2011-2020: PROGRESS AND REGRESSION IN HIGHER EDUCATION
Keywords:
Brazilian Educational Plan, National Conference on Education, Higher Education
Abstract
Current analysis deals with discussions at the National Education Conference (CONAE) and possible divergences in the Brazilian Education Plan (PNE) 2011-2020 with regard to Higher Education. A critical and comparative analysis was undertaken, through a bibliographical research, between the CONAE´s final document, specifically Axis III – Democratization of Access, Permanence and Schooling Success, and Act 8035/2010 on PNE 2011-2010, with regard to Target 12, specifically on political and educational activities dealing with Higher Education. Results indicate investigations on the expectations of organized civil society represented by the CONAE and the contradictions in PNE 2011-2020.
Published
2013-04-24
Section
Artigos Originais
A Revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As opiniões emitidas pelos autores são de sua exclusiva responsabilidade.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution
Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. São permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remixar, transformar, e criar a partir do trabalho, mesmo para fins comerciais), desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution
![Licença Creative Commons](https://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)