VIOLENCE AND SCHOOL VIOLENCE: MULTIPLE GAZES AND DIFFERENT FORMS OF APPROACH
Keywords:
School, Teachers, Violence
Abstract
The historical and current phenomena of school violence are analyzed by dealing with violence as a historically, politically and cultural-rooted process. A broad idea of the phenomenon is provided, coupled to the manner it has been constructed by mankind. The bibliographical review is based on Porto (2006), Da Matta (1982), Bourdieu (2001), Silva (2006) and others. It is evident that the many types of violence in the school reflect the many daily and naturalized kinds of violence and perpetuates the vast association process between poverty and violence, regardless of their several aspects. Accepting inequality makes difficult the possibilities for the prevention / decrease of the several manifestations of violence.
Published
2015-08-07
Section
Artigos Originais
A Revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As opiniões emitidas pelos autores são de sua exclusiva responsabilidade.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution
Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. São permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remixar, transformar, e criar a partir do trabalho, mesmo para fins comerciais), desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution
![Licença Creative Commons](https://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)