ATTITUDES TOWARDS TATTOO: THE EAFT-D SCALE APPLIED TO MALE HOMOSEXUAL CONSUMERS

  • Mario José de Oliveira
  • Irene Raguenet Troccoli Unesa
  • Joyce Gonçalves Altaf Faculdade Machado Sobrinho
Keywords: Homosexual Consumer, Scales of Attitudes Towards Tattoo, Identity, Tattoo

Abstract

Current essay is a section of a qualitative research which investigated the manner tattoos are employed as an expression of identity of the male homosexual consumer. Results on the application of the EAFT-D scale to a group of tattooed male homosexuals showed that all agree that tattoo is a positive factor; all strongly agree that tattoo is a pleasant, beautiful, responsible, correct, proper, peaceful and conventional factor; greatest divergence in opinion occurs whether tattoo is a delicate or aggressive factor. Critique on these results is undertaken by the analysis of discourses obtained in in-depth interviews during field survey. Suggestions for further studies are provided.

Author Biographies

Mario José de Oliveira
Mestre em Administração e Desenvolvimento Empresarial pela Universidade Estácio de Sá, UNESA, Brasil
Irene Raguenet Troccoli, Unesa
Dossui graduação em Ciências Econômicas pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1978), mestrado em Administração de Empresas pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro (1992) e doutorado em Administração de Empresas pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro (2002). Atualmente é professora do Mestrado Profissional em Administração e Desenvolvimento Empresarial da Universidade Estácio de Sá (dedicação exclusiva), professora de Marketing de Servicos no curso de MBA em Marketing Estratégico da UFF, e membro do corpo editorial da revista acadêmica Revista Pensamento Contemporâneo em Administração, da UFF. Atuou como analista sênior na Embratel durante 8 anos, nas áreas de Marketing Estratégico, de Planejamento Estratégico, e Financeira. Tem experiência nas áreas de Economia e Administração, com ênfase em Marketing e em Estratégias Empresariais, atuando principalmente nos seguintes temas: marketing de serviços, fidelização do consumidor, estratégias empresariais, grupos estratégicos e redes de relacionamento.
Joyce Gonçalves Altaf, Faculdade Machado Sobrinho
Mestre em Administração e Desenvolvimento Empresarial pela Universidade Estácio de Sá, UNESA, Brasil; Coordenadora do curso de Administração da Fundação Educacional Machado Sobrinho; Docente de Pós Graduação em Administração Pública da UAB/UFF
Published
2014-12-11
Section
Artigos Originais