PRODUCTION AND COMMERCIALIZATION STRATEGIES AROUND ANANINDEUA, BRAZIL
Keywords:
Family agriculture, Public policies, Food Acquisition Program
Abstract
Family agriculture has recently been underscored in several public policies which focus on this social category. The Food Acquisition Program, funded by the Brazilian government, acquires agricultural products directly from farmers. Current analysis identifies and analyzes production and commercialization strategies in family agriculture in the community of Curuçambá in Ananindeua PA Brazil. A survey was undertaken from the registers of the organs that undertook the program and from interviews with municipal and cooperative managers. Results reveal that, although there was an increase in the number of farmers in the program, FAP still demonstrated difficulties and limitations in the distribution of resources and lack of technical help outside the harvest period of regional products. This is mainly due to management within municipal and state administration and lack of organization by farmers.
Published
2016-08-03
Section
Artigos Originais
A Revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As opiniões emitidas pelos autores são de sua exclusiva responsabilidade.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. São permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remixar, transformar, e criar a partir do trabalho, mesmo para fins comerciais), desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. São permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remixar, transformar, e criar a partir do trabalho, mesmo para fins comerciais), desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.