“It has saddened me not to have heard your voice”: rethinking silence and critical Pedagogy
Abstract
Critical pedagogy, largely grown out of Paulo Freire’s theory, has great impacts on the U.S. literacy research and education. While advocates of critical pedagogy attempt to empower students from being silenced or oppressed, and to raise students’ awareness of Western hegemony and social injustice through a language of critique, feminist educational critics argue that critical pedagogy ignores feminist perspectives of the pedagogy, and essentializes personal “voice” This essay provides feminist critiques of “silence”, “personal voice”, and “empowerment” under the discourse of critical pedagogy. I suggest that a postcolonial feminist theory should be included to complement critical pedagogy for students’ empowerment and for addressing the conflicts between people of the marginalized group and the Western dominant culture.
Published
2007-11-20
Section
Artigos Originais
A Revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As opiniões emitidas pelos autores são de sua exclusiva responsabilidade.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution
Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. São permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remixar, transformar, e criar a partir do trabalho, mesmo para fins comerciais), desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution
![Licença Creative Commons](https://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)