CONTINUOUS EDUCATION IN GOVERNMENT-RUN SCHOOLS: THE USE OF ANDRAGOGY IN THE DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL COMPETENCES

  • Alessandra de Souza Santos Centro Universitário UNA
  • Frederico de Carvalho Figueiredo Centro Universitário UNA
Keywords: Andragogy, Competences, Continuous education, Government-run school

Abstract

Andragogy is the consolidated route of professional development and leadership. It may be integrated to a series of practices and behaviors aiming at the continuous generation of knowledge disseminated throughout the entire organization. The importance of continuous education and the development of competences within the public service in several environments should be emphasized. Current analysis is an in-depth knowledge on the andragogical approach in teaching and learning to demonstrate its use for foregrounding a future establishment of a curricular program based on the development of professional competences in government-run schools within the context of continuous education. Specifically, the notion of continuous education and andragogy should be investigated; its importance in the improvement adults and in the development of leaders should be demonstrated; the role and history of government-run school should be forwarded; and competences for the public service, based on a bibliographic research on the theme are suggested. Current research comprises an exploratory study with a qualitative approach and collection of data through bibliographical and documental research.

Author Biographies

Alessandra de Souza Santos, Centro Universitário UNA
Mestranda em Gestão Social, Educação e Desenvolvimento Local (UNA-BH). Especialista em Educação Corporativa e Gestão do Conhecimento (Universidade Estácio de Sá), Especialista em Docência e Gestão do Ensino Superior (Universidade Estácio de Sá). Especialista em Gestão de Pessoas (Centro Universitário UNA-BH). Analista do Ministério Público do Estado de Minas Gerais, assessora do Centro de Estudos e Aperfeiçoamento Funcional do Ministério Público do Estado de Minas Gerais, Escola Institucional do MPMG.
Frederico de Carvalho Figueiredo, Centro Universitário UNA
Doutor em Gestão Urbana (Pontifícia Universidade Católica do Paraná). Mestre em Administração (Universidade Federal de Lavras). Bacharel em Direito (Faculdades Milton Campos). Professor e pesquisador do Centro Universitário de Belo Horizonte. Professor do Centro Universitário UNA, no Programa de Pós-Graduação em Gestão Social, Educação e Desenvolvimento Local. Compõe a equipe de um dos membros da Corte do Tribunal Regional Eleitoral de Minas Gerais.

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Published
2018-07-04
Section
Artigos Originais