Education as Merchandize: Dilemmas Concerning Human Development

  • Sonia Regina Landini UFPR

Abstract

In the present picture of economic-political-social transformations, education takes a business-like character, triggering a set of reflections and studies that, many times point at the critical reflection as a solution. However, without the correct analysis of objective conditions, reflection becomes a real abstraction, as it is not linked to concrete reality. This paper analyzes the foundations that sustain such propositions.

Author Biography

Sonia Regina Landini, UFPR
Doutora em Educação pela PUC/SP; Docente do Depto. de Teoria e Fundamentos da Educação da UFPR. Possui graduação em Pedagogia pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (1989), mestrado em Educação: História, Política, Sociedade pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1997) e doutorado em Educação: História, Política, Sociedade pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (2002); Docente adjunta da Universidade Federal de São Carlos. E-mail: slandini@uol.com.br
Published
2008-09-29
Section
Artigos Originais