Democratic Management: The Role of the Educational Coordinator in Graduate Courses
Keywords:
Educational Supervision, Democratic Management, Higher Education.
Abstract
Considering the importance of the various professional roles in an educational institution, among them the University, this study will focus its analysis on the teaching coordinator, aiming to identify issues regarding his role in graduate programs and his relationship with education management in the democratic perspective. In the end, the study emphasizes that the coordination needs to be clear that when the pedagogical proposal, when implemented, managed and evaluated by all segments, will provide a quality and liberating education, and that higher education plays a key role in the transformation process, initially bringing back the references and collective belief that it is possible to intervene in the historical development process of the society.
Published
2010-03-16
Section
Artigos Originais
A Revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As opiniões emitidas pelos autores são de sua exclusiva responsabilidade.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution
Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. São permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remixar, transformar, e criar a partir do trabalho, mesmo para fins comerciais), desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution
![Licença Creative Commons](https://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)