Some Considerations about World Bank Educational Politics for Latin America
Keywords:
Education, Latin America, World Bank.
Abstract
The present research aims at discussing World Bank educational policies for Latin America as reported in the source document “World Bank: Priorities and Strategies in Education”. Prior to the comprehension of the suggestions from the above international organization, a historical discussion on economical and social struggles within the contemporary society must be detailed. The development of capital after World War II is discussed and also the implications of economical structures in the World Bank’s proposals. There are divergences concerning the expectations that capital produces, where the existence of a globalized market and the full development of all nations could be possible, along with the condition of economical subordination historically attributed to Latin American countries.
Published
2009-10-21
Section
Artigos Originais
A Revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As opiniões emitidas pelos autores são de sua exclusiva responsabilidade.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution
Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. São permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remixar, transformar, e criar a partir do trabalho, mesmo para fins comerciais), desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution
![Licença Creative Commons](https://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)