Students’ Motivations for the Undergraduate Administration Course: A Multi-Case Study On the Choice of a University Course in the Northern Region of Santa Catarina, Brazil
Keywords:
Students’ Attractiveness, Undergraduate Course in Administration, Educational Marketing.
Abstract
Current study analyzes the personal reasons that motivate students to choose the undergraduate course in Administration in the northern region of the state of Santa Catarina, Brazil. Students’ attractiveness may be summarized in seven attributes that assess their motives for a determined undergraduate course. A quantitative and descriptive research was undertaken with students that had been recently enrolled in four out of the five higher institutions in the northern region of Santa Catarina that provide undergraduate courses in Administration. A structural questionnaire was prepared for 409 students of the four institutions. The new students were characterized and the most important attributes for their choice were analyzed. The factors comprised the image that the individual student has of the institution and its timetable. The motives that most contributed towards the students’ choice were underlined, especially their enhancement of the institutions’ image.
Published
2011-08-18
Section
Artigos Originais
A Revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As opiniões emitidas pelos autores são de sua exclusiva responsabilidade.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. São permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remixar, transformar, e criar a partir do trabalho, mesmo para fins comerciais), desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. São permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remixar, transformar, e criar a partir do trabalho, mesmo para fins comerciais), desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.