Teachers’ Classroom Training in the Pedagogy Course and in Teachers’ Formation: Overcoming the Theory and Practice Dichotomy
Keywords:
Trainee Period, Teachers’ Training, Theory and Practice in Teaching.
Abstract
The experience of teachers’ trainee in the classroom and its execution in the Pedagogy Course in Foz do Iguacu PR Brazil are provided. The essay first demonstrates how historically theory and practice were dichotomized in teaching and how the overcoming of such dichotomy may occur during teachers’ trainee period in the classroom. The author’s experience in the supervision and coordination of teacher trainees is provided with special reference to an attempt in bringing together theory and practice through the Historical and Dialectical Materialism theory. Freire, Pimenta, Vieira Pinto, Kosik and others foreground current analysis on the formation of school practices, based on historical and critical pedagogy that relies on the dialectic theory.
Published
2011-03-24
Section
Artigos Originais
A Revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As opiniões emitidas pelos autores são de sua exclusiva responsabilidade.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution
Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. São permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remixar, transformar, e criar a partir do trabalho, mesmo para fins comerciais), desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution
![Licença Creative Commons](https://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)