The Question of Discourse Present in the Cultural Artifacts and Their Consequence in the “Narcissist” Society
Abstract
The present article analyzes how education and the cultural artifacts permeate the educational process, especially at schools, and how the discourses are spread through television programs, comics, drawings, the Internet and are assimilated by children, who do not reflect about what they are watching, reading and listening. Thus, we have attempted to specifically analyze how a capitalist society, based on consumption, use the cultural artifacts to dictate values, rules, and stereotypes to be followed, and, moreover, how these “rules” enter, are accepted and/or imposed in institutions that have as a commitment, target or role, to fundamentally promote the interaction and the social and/or cultural relationships among individuals, specifically among children, respecting cultural, ethnic, gender, religious and social diversities.
Published
2008-09-29
Section
Artigos Originais
A Revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As opiniões emitidas pelos autores são de sua exclusiva responsabilidade.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution
Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. São permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remixar, transformar, e criar a partir do trabalho, mesmo para fins comerciais), desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution
![Licença Creative Commons](https://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)