Critical Sense And Objectivity In The Research In Communication: A Myth Or Reality

  • Cláudia Regina da Silva Franzão UNESP
  • Flaviana Machado Tannus UNESP
  • Mayra Fernanda Ferreira UNESP
  • Rodrigo Daniel Levoti Portari UEMG
  • Tânia Ferrarin Olivatti UNESP

Abstract

Elementary in any knowledge field, a researcher’s critical posture, being from either the exact sciences or not, is developed side by side to objectivity. However, to what extend the researcher of communicational phenomena can deal with his/her studying object with exemption? As a social-historic subject, can the researcher who has a media product as his studying object come out from the immersion which has been submitted for all its life, once itself is a product of the media? Through this article we intend to answer those questions, pointing out the Communication’s perspectives as a scientific field and its relation with the routine of whom works on that.

Author Biographies

Cláudia Regina da Silva Franzão, UNESP
Mestranda em Comunicação Midiática pela Universidade Estadual Paulista–Unesp (Bauru)
Flaviana Machado Tannus, UNESP
Mestranda em Comunicação Midiática pela Universidade Estadual Paulista – Unesp (Bauru); Docente da Faculdade de Jaguariúna.
Mayra Fernanda Ferreira, UNESP
Mestranda em Comunicação Midiática pela Universidade Estadual Paulista – Unesp (Bauru)
Rodrigo Daniel Levoti Portari, UEMG
Mestrando em Comunicação Midiática pela Universidade Estadual Paulista – Unesp (Bauru); Docente da Universidade do Estado de MinasGerais (UEMG).
Tânia Ferrarin Olivatti, UNESP
Mestranda em Comunicação Midiática pela Universidade Estadual Paulista – Unesp (Bauru).
Published
2008-06-25
Section
Artigos Originais