PERCEPTION AND ELASTICITY OF PRICES FOR SUSTAINABLE FOOD PACKAGES
DOI:
https://doi.org/10.17765/2176-9168.2016v9n4p875-888Keywords:
Sustainability, Consumer´s behavior, Food packages.Abstract
Packing constitutes the majority of solid wastes produced, especially in the case of food. Current research verifies by descriptive analysis the intention of purchasing food wrapped in sustainable packages, whether the sustainability issue is foregrounded on biodegradable packages, or on recycling or on the application of reverse logistics. Preliminary results show that trend is specially underscored in the case of young women with high education level. Purchase intention decreases in all groups when sustainable package features costs above market prices, with an average 10% tolerance in price rise. Firms´ investment in sustainability causes positive impacts on consumers´ purchase decision, especially on people under 50 years.Downloads
Published
2016-10-31
How to Cite
Kohmann, L. M., Medeiros, J. F. de, Vidor, G., & Ribeiro, J. L. D. (2016). PERCEPTION AND ELASTICITY OF PRICES FOR SUSTAINABLE FOOD PACKAGES. Revista Em Agronegócio E Meio Ambiente, 9(4), 875–888. https://doi.org/10.17765/2176-9168.2016v9n4p875-888
Issue
Section
Environment
License
A Revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As opiniões emitidas pelos autores são de sua exclusiva responsabilidade.Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Creative Commons Attribution Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. São permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remixar, transformar, e criar a partir do trabalho, mesmo para fins comerciais), desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.