IMPLEMENTAÇÃO DO MÉTODO ÁGIL COM A UTILIZAÇÃO DA PLATAFORMA TRELLO NO GERENCIAMENTO DE PROJETOS EDUCACIONAIS

Keywords: Administration of educational projects, Fast method, Platform Trello

Abstract

Current technical report focuses on improvement in a case of professional experience applied to a new solution for problems identified in the learning-teaching process with 48 students in the Publicity and Propaganda Course of an institution of higher education in São Paulo, Brazil. The implementation of a fast methodology is provided by employing a digital platform for the administration of educational projects applied to a study group. Qualitative approach and the research-activity method were employed, dealing with the phases of planning, activity, observation and results. Fast methodology for the administration of projects and the use of a platform provided satisfactory results whilst the project triggered its use in other courses.

Author Biographies

Anderson Da Ramada Isabella, UNIVERSIDADE NOVE DE JULHO
Mestrando em Gestão de Projetos pela Universidade Nove de Julho, UNINOVE, Brasil. Especialista em MBA Executivo em Gerenciamento de Projetos pela Fundação Getúlio Vargas – FGV Strong, Brasil. Especialista em Administração Estratégica Empresarial pela Universidade Nove de Julho, Uninove, Brasil. Graduado em Comunicação Social, Publicidade e Propaganda pela Universidade São Judas Tadeu, USJT, Brasil.
Isabel Cristina Scafuto, Universidade Nove de Julho
Doutora em Administração pela Universidade Nove de Julho, Brasil. Mestre em Ciências da Linguagem na Universidade do Sul de Santa Catarina, Unisul, Brasil. Especialista em Gestão e Planejamento de Eventos pela Universidade do Vale do Itajaí, Univali, Brasil. Graduada em Turismo pela Universidade do Sul de Santa Catarina, Unisul, Brasil

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Published
2020-07-31
Section
Relatos de Caso ou Técnicas