Preparation Analyses of the Physical Education Teacher about Teaching Elementary School Children Victims of Cerebral Palsy in Order to Have School Inclusion
Keywords:
Professor de Educação Física, Inclusão Escolar, Paralisia Cerebral.Abstract
This studies analyzed how prepared the Physical Education (P.E.) teachers are to act at the inclusion of children with cerebral palsy in the elementary school years. The studies had been characterized as a describe research, in witch had been applied a series of questions to find out the specific knowledge of the P.E. teacher about cerebral palsy. The study was done with fifty P.E. teachers in the city of Maringa-PR, both of gender, choose by disposability of participation, been thirty-four from the municipal net, eleven from the county net and five from the private schools net. The personal identity off all participants has been preserved. The results has cleared show that even with necessity of other studies to prove, the teachers still are not fully prepared to work with children with cerebral palsy including in their classes.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2009-10-20
How to Cite
Barbosa, C. P., Cezario, A. C. F., & Bento, N. D. (2009). Preparation Analyses of the Physical Education Teacher about Teaching Elementary School Children Victims of Cerebral Palsy in Order to Have School Inclusion. Saúde E Pesquisa, 2(3). Retrieved from https://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/saudpesq/article/view/938
Issue
Section
Artigos Originais
License
A submissão de originais para a revista Saúde e Pesquisa implica na transferência da Carta Concessão de Direitos Autorais, pelos autores, dos direitos de publicação digital para a revista após serem informados do aceite de publicação.A Secretaria Editorial irá fornecer da um modelo de Carta de Concessão de Direitos Autorais, indicando o cumprimento integral de princípios éticos e legislação específica. Os direitos autorais dos artigos publicados nesta revista são de direito do autor, com direitos da revista sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações, indicando claramente a revista Saúde e Pesquisa como o meio da publicação original. Em virtude de tratar-se de um periódico de acesso aberto, é permitido o uso gratuito dos artigos, principalmente em aplicações educacionais e científicas, desde que citada a fonte. A Saúde e Pesquisa adota a licença Creative Commons Attribution 4.0 International.
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores. Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação. As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.