Perception of consumers with regard to relationship between meat quality and animal well-being

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17765/2176-9168.2022v15n4e9216

Keywords:

Animal production, Animal-derived products, Consumers´ behavior

Abstract

Consumers´ perception and knowledge on the relationship between well-being and the quality of animal-derived products is evaluated. Three hundred and eighty-one people were randomly interviewed at several commercial places in Aquidauana MS Brazil. Attributes which were taken into account on purchasing were evaluated by PROC, FREC and SAS and compared by bilateral Z test at 5% significance. Questions expressed in yes or no percentages were analyzed by ?2-test. Attributes taken into account by consumers were animal well-being, with 3.1%, differing (p < 0.05) from appearance (56.0%), color (13.5%), type (7.7%) and softness (6.5%). In the case of factors employed for purchasing, well-being ranked third (13.0%) (p = 0.029). The higher the schooling (higher education) (P = 0.0039) and the higher the salary, above four times the minimum wage (P = 0.0418), the higher is the knowledge on animal well-being and laws that prop it, respectively. Males tend to pay more for a product derived from animals bred in good conditions (P < 0.01). Animal well-being is not the main criterion when acquiring animal-derived products.

Author Biographies

Loraine Saldanha Escobar, Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul - UEMS

Zootecnista – Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul (UEMS), Unidade Universitária de Aquidauana (MS), Brasil.

Júlia Dias do Nascimento, Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul - UEMS

Zootecnista. Mestre pelo Programa de Pós-Graduação em Zootecnia (Cerrado-Pantanal) da Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul (UEMS), Unidade Universitária de Aquidauana (MS), Brasil.

Augusto Gonçalves Galhardo, Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul - UEMS

Zootecnista. Mestre pelo Programa de Pós-Graduação em Zootecnia (Cerrado-Pantanal) da Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul (UEMS), Unidade Universitária de Aquidauana (MS), Brasil.

Letícia Scarelli Rodrigues Cunha, Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul - UEMS

Mestranda pelo Programa de Pós-Graduação em Zootecnia (Cerrado-Pantanal) da Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul (UEMS), Unidade Universitária de Aquidauana (MS), Brasil.

Rosileide Vilalba Rohod, Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul - UEMS

Doutor. Docente da graduação em Zootecnia da Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul (UEMS), Unidade Universitária de Aquidauana (MS), Brasil.

Dalton Mendes de Oliveira, Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul - UEMS

Doutor. Docente do Programa de Pós-graduação em Zootecnia (Cerrado-Pantanal) da Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul (UEMS), Unidade Universitária de Aquidauana (MS), Brasil.

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Published

2022-09-27

How to Cite

Escobar, L. S., Nascimento, J. D. do, Galhardo, A. G., Cunha, L. S. R. ., Rohod, R. V. ., & Oliveira, D. M. de. (2022). Perception of consumers with regard to relationship between meat quality and animal well-being. Revista Em Agronegócio E Meio Ambiente, 15(4), 1–14. https://doi.org/10.17765/2176-9168.2022v15n4e9216

Issue

Section

Agrobusiness