ALIGNING STRATEGY AND RESULT: THE BALANCED SCORECARD PROPOSAL FOR A SMALL RETAIL FIRM

  • Ana Claudia Machado Padilha Universidade de Passo Fundo
  • Fernando Caxambu Universidade de Passo Fundo
  • Juliana Birkan Azevedo Universidade de Passo Fundo
  • Antonio Genésio Vasconcelos Neto Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
  • Paloma de Mattos Fagundes Universidade Federal de Santa Maria
  • Julcemar Bruno Zilli Faculdade de Ciências Econômicas e Contábeis (FEAC) – Universidade de Passo Fundo (UPF)
Keywords: Strategy, Planning, Balanced Scorecard

Abstract

Business complexities and intense competition between firms have triggered managers to develop more dynamic strategies to maintain advantages. Current study investigates the Balanced Scorecard (BSC) within the strategic planning of a small retail firm by transforming strategies in aims and measures within the consumers´ financial perspective, internal processes, learning and growth. In spite of limitations such as the lack of long term planning and financial indexes used, BSC contributes towards the firm´s management. The study´s significant results show that BSC helps the firm to be better placed on the market through excellence in attendance, with great competitiveness. Several activities within the financial area, with clients, in internal processes, learning and growth were introduced for the firm´s better performance within a competitive market.

Author Biographies

Ana Claudia Machado Padilha, Universidade de Passo Fundo
Possui graduação em Ciências Contábeis pela Universidade de Passo Fundo (1995), Especialização em Gestão Estratégica Empresarial pela Universidade de Passo Fundo (2001), Mestrado em Agronegócios pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2003) e Doutorado em Agronegócios pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2009). É professora e pesquisadora da Universidade de Passo Fundo, atuando nos cursos de Administração e Tecnológico em Agronegócios. Academicamente, tem experiência na área de Administração, com ênfase em Agronegócios, atuando principalmente nos seguintes temas: estratégia competitiva e cooperativa, inovação tecnológica e capacidade absortiva.
Juliana Birkan Azevedo, Universidade de Passo Fundo
Mestre em Administração pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), linha de pesquisa Estratégia Organizacional (2014). Possui graduação em Administração pela Universidade de Passo Fundo (2012).
Antonio Genésio Vasconcelos Neto, Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Julcemar Bruno Zilli, Faculdade de Ciências Econômicas e Contábeis (FEAC) – Universidade de Passo Fundo (UPF)
Faculdade de Ciências Econômicas e Contábeis (FEAC) – Universidade de Passo Fundo (UPF)
Published
2016-08-03
Section
Artigos Originais