Waiting Room a Tool to Execute the Health Education

  • Carlise Rigon Dalla Nora Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões - URI
  • Fabiana Mânica Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões - URI
  • Alessandra Regina Müller Germani Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões – URI
Keywords: Nursing, Health education, Unified Health System.

Abstract

This study is a literature review on the theme health education and waiting room, by the academic Degree Course in Nursing, which are members of the Research Group on Health of Alto Uruguai and Missões (URI)- Regional Integrated University - Campus of Frederico Westphalen/RS, where a project to develop extension called: Deployment/ Implementation of the waiting room for the family Health Strategy- ESF2 Frederico Westphalen/RS, so this article highlights the action importance of health education as a strategy for integrating a collective knowledge that reflects the subject’s autonomy and empowerment. Thus, it is evidenced that with the waiting room assistance methodology is facilitated the development of systematic actions of educational character that seek the prevention of diseases and the promotion of the users’ health in the Unified Health System – SUS.

Author Biographies

Carlise Rigon Dalla Nora, Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões - URI
Discente voluntária do Projeto de Iniciação Cientifica; Membro do grupo de Pesquisa em Saúde e Acadêmica do VIII semestre do Curso de Graduação em Enfermagem da Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões - URI. E-mail: carliserdn@yahoo.com.br
Fabiana Mânica, Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões - URI
Bolsista do Projeto de Iniciação Cientifica; Membro do grupo de Pesquisa em Saúde e Acadêmica do VIII semestre do Curso de Graduação em Enfermagem da Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões - URI. E-mail: fabianamanica@hotmail.com
Alessandra Regina Müller Germani, Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões – URI
*** Enfermeira; Docente Mestre e Líder do Grupo de Pesquisa em Saúde; Coordenadora do Curso de Graduação em Enfermagem da Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões – URI. E-mail: alessandragermani@fw.uri.br
Published
2009-10-20
Section
Artigos de Revisão