Extended health concept in the formation of physical education professionals

Authors

  • Luciane Peter Grillo Universidade do Vale do Itajaí http://orcid.org/0000-0003-3096-5578
  • Leonardo Sartório Ibarra Universidade do Vale do Itajaí
  • Tatiana Mezadri Universidade do Vale do Itajaí

DOI:

https://doi.org/10.17765/2176-9206.2019v12n2p265-273

Keywords:

Physical education and training, Professional education in public health, Public health.

Abstract

Current analysis aimed at evaluating 81 professionals in physical education recently graduated with regard to their knowledge on extended health concept in their formation, by means of a quantitative research with an online questionnaire. Results revealed the predominance of male professionals (56%), age bracket 20-25 years (55%), weekly work load of more than 20 h (67%), and an monthly income of R$2,000 (78%) Fourteen percent did not know anything on extended health concept. There was a significant association between training modality and extended health concept. Results showed the need for the consolidation in the formation of professionals in community health for insertion in multiprofessional teams.

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Author Biographies

Luciane Peter Grillo, Universidade do Vale do Itajaí

Doutora em Ciências Aplicadas à Pediatria UNIFESP/SP e Pós-doutorado em Epidemiologia UFPEL/RS. Docente do Programa de Mestrado em Saúde e Gestão do Trabalho da Universidade do Vale do Itajaí, SC, Brasil

Leonardo Sartório Ibarra, Universidade do Vale do Itajaí

Mestre em Saúde e Gestão do Trabalho - Universidade do Vale do Itajaí, SC, Brasil. Profissional da equipe do NASF, Itajaí.

Tatiana Mezadri, Universidade do Vale do Itajaí

Doutora em Ciências dos Alimentos, Sevilha, Espanha. Docente do Programa de Mestrado em Saúde e Gestão do Trabalho da Universidade do Vale do Itajaí, SC, Brasil

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Published

2019-08-23

How to Cite

Grillo, L. P., Ibarra, L. S., & Mezadri, T. (2019). Extended health concept in the formation of physical education professionals. Saúde E Pesquisa, 12(2), 265–273. https://doi.org/10.17765/2176-9206.2019v12n2p265-273

Issue

Section

Artigos Originais