PERMANENT EDUCATION IN HEALTH THROUGH DISTANCE EDUCATION: A BRIEF INTRODUCTION

  • Juliany Neves da Silva Universidade Estadual de Montes Claros - UNIMONTES
  • Vinicius Dias Rodrigues Universidade Estadual de Montes Claros – UNIMONTES
  • Alisson Gomes Silva Escola Preparatória de Cadetes do Ar
  • Wellington Danilo Soares Universidade Estadual de Montes Claros – UNIMONTES
  • Suyara Ferreira Antunes Universidade Estadual de Montes Claros – UNIMONTES
Keywords: Distance Education, Permanent Education, Health Professionals

Abstract

Permanent health education in Brazil is the end of public health policies and its integration to the Brazilian education policy through Distance Education provides opportunities of learning available throughout Brazil. Since it is an innovation technology it greatly benefits the Brazilian health system. Education flexibility through Distance Education for the teaching/learning process of professionals has significance importance, since the given service quality will bring forth relevant changes in society where Distance Education may contribute towards the technical formation of health professionals. Current analysis reflects on permanent education in health through Distance Education on which a bibliographical review is performed, systematized with main works in scientific literature on this approach. Although the State provides a development in permanent education initiative through Distance Education, further studies should be enacted in field research that would present important assets for the initiative.

Author Biographies

Juliany Neves da Silva, Universidade Estadual de Montes Claros - UNIMONTES
Discente do Curso de Educação Física da Universidade Estadual de Montes Claros – UNIMONTES
Vinicius Dias Rodrigues, Universidade Estadual de Montes Claros – UNIMONTES
Docente do Departamento de Educação Física e do Desporto da Universidade Estadual de Montes Claros – UNIMONTES; Laboratório do Exercício da Universidade Estadual de Montes Claros – UNIMONTES;.Programa de Pós Graduação Stricto Sensu em Ciências da Saúde da Universidade Estadual de Montes Claros – UNIMONTES.
Alisson Gomes Silva, Escola Preparatória de Cadetes do Ar
Docente da Escola Preparatória de Cadetes do Ar; Programa de Pós-Graduação Associado em Educação Física da Universidade Federal de Viçosa - UFV e Universidade Federal de Juiz de Fora - UFJF, Minas Gerais
Wellington Danilo Soares, Universidade Estadual de Montes Claros – UNIMONTES
Docente do Departamento de Educação Física e do Desporto da Universidade Estadual de Montes Claros – UNIMONTES; Programa de Pós Graduação Stricto Sensu em Ciências da Saúde da Universidade Estadual de Montes Claros - UNIMONTES.
Suyara Ferreira Antunes, Universidade Estadual de Montes Claros – UNIMONTES
Discente do Curso de Educação Física da Universidade Estadual de Montes Claros – UNIMONTES; Laboratório do Exercício da Universidade Estadual de Montes Claros- UNIMONTES
Published
2013-12-05
Section
Artigos de Revisão