Continuous Education in Nursing within the Context of Permanent Health Education: Integrative Revision of the Literature

Authors

  • Isabelle Campos de Azevedo Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Glauber Weder dos Santos Silva Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Luana Dantas Vale Universidade do Estado do Rio Grande do Norte
  • Quintila Garcia Santos Universidade do Estado do Rio Grande do Norte
  • Alexandra do Nascimento Cassiano Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Ildone Forte de Morais Universidade do Estado do Rio Grande do Norte
  • Cecília Nogueira Valença Universidade do Estado do Rio Grande do Norte

DOI:

https://doi.org/10.17765/1983-1870.2015v8n1p131-140

Keywords:

Updating, Continuous Education in Nursing, Education in Nursing, Teaching

Abstract

Current paper deals with scientific articles published in Brazil on Permanent Education in Health so that an idea of publications on the theme would be available in the country. An integrative review of the literature was undertaken in June 2013 based on the Latin American and Caribbean Literature in Health Sciences (LILACS) data base with the descriptor ‘permanent education in health’. Thirteen articles were available and the study identified that educational activities with health professionals and dialogues on the theme are concentrated in the southern and south-eastern regions of Brazil.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Isabelle Campos de Azevedo, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Enfermeira. Mestranda pelo Programa de Pós-graduação em Enfermagem, Bolsista da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES), Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal/RN, Brasil.

Glauber Weder dos Santos Silva, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Enfermeiro. Mestrando pelo Programa de Pós-graduação em Enfermagem, Bolsista da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES), Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal/RN, Brasil.

Luana Dantas Vale, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte

Enfermeira. Docente do curso Técnico em Enfermagem da Escola Técnica de Enfermagem Raimunda Nonata (ETERNA), Caicó/RN, Brasil.

Quintila Garcia Santos, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte

Enfermeira, formada pela Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN), Caicó/RN, Brasil. Bacharel em Direito pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN), Caicó/RN, Brasil.

Alexandra do Nascimento Cassiano, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Enfermeira. Residente do Hospital Universitário Ana Bezerra (HUAB/UFRN), Santa Cruz/RN, Brasil.

Ildone Forte de Morais, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte

Docente do curso de Graduação em Enfermagem da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte, Campus Caicó/RN, Brasil.

Cecília Nogueira Valença, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte

Doutora em Enfermagem pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (PGENF/UFRN) e Docente do curso de Graduação em Enfermagem da UFRN, FACISA, Santa Cruz/RN, Brasil.

Published

2015-06-22

How to Cite

Azevedo, I. C. de, Silva, G. W. dos S., Vale, L. D., Santos, Q. G., Cassiano, A. do N., Morais, I. F. de, & Valença, C. N. (2015). Continuous Education in Nursing within the Context of Permanent Health Education: Integrative Revision of the Literature. Saúde E Pesquisa, 8(1), 131–140. https://doi.org/10.17765/1983-1870.2015v8n1p131-140

Issue

Section

Artigos de Revisão - Promoção da Saúde