Analysis of the Importance of the Nutrition Education Subject at Elementary School Teaching According to Teachers from Public and Private Schools of Maringá, Pr, Brazil
Keywords:
educação nutricional, professores, ensino fundamentalAbstract
The rates of obesity and other non-transmissible chronic diseases are increasing daily among children. Knowing that the food habits are formed at childhood, this study aims at verifying the teachers’ (from both private and public schools) opinion about the importance of inserting the Nutrition Education subject at the elementary school. Seventy adults, teachers from public and private schools, took part. It was used a semi-structured questionnaire with objective questions about food knowledge and its importance. This sample presented that teachers believe in the efficiency of Nutrition Education. 85.29% (58) answered that the child would keep a good food habit for his or her adult life and 80.30% (53) said that obesity and other food related diseases could be prevented with Nutrition Education classes. Therefore, with the obtained results, it is concluded that the teachers in this research consider important that the Nutrition Education be part of the Primary Education. However, these teachers are not able to transmit the knowledge about this subject.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2009-08-19
How to Cite
Soares, A. C. F., Lazzari, A. C. M., & Ferdinandi, M. N. (2009). Analysis of the Importance of the Nutrition Education Subject at Elementary School Teaching According to Teachers from Public and Private Schools of Maringá, Pr, Brazil. Saúde E Pesquisa, 2(2), 179–184. Retrieved from https://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/saudpesq/article/view/1071
Issue
Section
Artigos Originais
License
A submissão de originais para a revista Saúde e Pesquisa implica na transferência da Carta Concessão de Direitos Autorais, pelos autores, dos direitos de publicação digital para a revista após serem informados do aceite de publicação.A Secretaria Editorial irá fornecer da um modelo de Carta de Concessão de Direitos Autorais, indicando o cumprimento integral de princípios éticos e legislação específica. Os direitos autorais dos artigos publicados nesta revista são de direito do autor, com direitos da revista sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações, indicando claramente a revista Saúde e Pesquisa como o meio da publicação original. Em virtude de tratar-se de um periódico de acesso aberto, é permitido o uso gratuito dos artigos, principalmente em aplicações educacionais e científicas, desde que citada a fonte. A Saúde e Pesquisa adota a licença Creative Commons Attribution 4.0 International.
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores. Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação. As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.