Public policies as a way to build digital citizenship

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17765/2176-9184.2023v23n1.e11543

Keywords:

Digital citizenship, Public policy, Freedom of expression, Digital education, Social responsibility

Abstract

The technological revolution transformed the way dictates how interpersonal relationships, as well as includes a series of benefits, but also a series of duties to be observed by the users of the internet. The objective of the research is to analyze the impacts that the internet has caused in the lives of citizens, as well as to demonstrate the importance of aligning freedom of expression in line with civil rights, since digital citizenship needs to be encouraged by Brazilian institutions, creating, thus, a digital education. It is used in deductive research, in addition to descriptive, documentary and bibliographic methodology. As a result, it is expected to demonstrate the essential role that institutions have for the formation of a generation that has social responsibility in the digital environment.

Author Biographies

Elisaide Trevisam, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul - UFMS

Doutora em Filosofia do Direito pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Docente permanente no Programa de Mestrado em Direito da Universidade Federal do Mato Grosso do Sul (UFMS).

João Victor Petry Ferra, Universidade Federal do Mato Grosso do Sul - UFMS

Mestrando pelo Programa de Pós-Graduação em Direito da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS). Bacharel em Direito pela Universidade Católica Dom Bosco (UCDB). Advogado.

Ari Rogério Ferra Júnior, Università degli Studi di Camerino - UNICAM

Doutorando em Direito Civil pela Universidade de Camerino (UNICAM). Mestre em Direitos Humanos pela Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS). Bacharel em Direito pela Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS, Brasil). Advogado.

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Published

2023-04-30

How to Cite

Trevisam, E., Ferra, J. V. P. ., & Ferra Júnior, A. R. . (2023). Public policies as a way to build digital citizenship. Revista Jurídica Cesumar - Mestrado, 23(1), 39–49. https://doi.org/10.17765/2176-9184.2023v23n1.e11543

Issue

Section

Doutrinas