THE DEMOCRATIC STATE AND THE FUNDAMENTAL RIGHT TO STRIKE BY TEACHERS OF THE STATE OF PARANÁ, BRAZIL: A CASE STUDY
DOI:
https://doi.org/10.17765/2176-9184.2016v16n1p145-163Keywords:
Fundamental Right, Strike in the State of Paraná, Teachers, DemocracyAbstract
The right to strike as self-defense and as a fundamental right of workers is discussed, ensuring Democracy in conflicts and social needs. A critical analysis on the strike within the public and private milieu is undertaken with special reference to teachers´ strikes in the state of Paraná, Brazil, and the government´s stance in the wake of the right to strike. Current theoretical research is foregrounded on a concrete case. The inductive method is employed by which specific issues give rise to general conclusions. The essay verified whether there was contempt to democracy and the fundamental right to strike.Downloads
Published
2016-04-29
How to Cite
Wolowski, M. R. de O., & Silva, L. M. M. da. (2016). THE DEMOCRATIC STATE AND THE FUNDAMENTAL RIGHT TO STRIKE BY TEACHERS OF THE STATE OF PARANÁ, BRAZIL: A CASE STUDY. Revista Jurídica Cesumar - Mestrado, 16(1), 145–163. https://doi.org/10.17765/2176-9184.2016v16n1p145-163
Issue
Section
Artigo de Opinião
License
A Revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As opiniões emitidas pelos autores são de sua exclusiva responsabilidade.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Commons Atribuição 4.0 Internacional. São permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remixar, transformar, e criar a partir do trabalho, mesmo para fins comerciais), desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.