Crisis in the Teaching of Law in Brazil and Paulo Freire’s Approach
Keywords:
Teaching of Law, Proliferation of Law Courses, Crisis in Law Teaching.
Abstract
Current analysis deals with the crisis in the teaching of Law in Brazil within current historical and social conditions affected by a larger crisis that influences all fields in human life. In the context of education, the crisis has been deepened by the proliferation of Law courses as a consequence of a disordered growth of undergraduate faculties in Brazil. Current investigation brings forth a degrading paradigm which has been followed by most Brazilian educators, not exclusively in the juridical field, which boils down to a bank conception introduced by Paulo Freire and a faithful picture of the crisis. Results show that restructuring of the Law course is mandatory so that real teaching parameters may be established.
Published
2010-10-04
Section
Doutrinas
A Revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As opiniões emitidas pelos autores são de sua exclusiva responsabilidade.
Os direitos autorais pertencem exclusivamente aos autores. Os direitos de licenciamento utilizado pelo periódico é a licença Commons Atribuição 4.0 Internacional. São permitidos o compartilhamento (cópia e distribuição do material em qualquer meio ou formato) e adaptação (remixar, transformar, e criar a partir do trabalho, mesmo para fins comerciais), desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.